Sindrom pečenja usta

Sindrom pečenja usta predstavlja stanje koje obuhvata sluzokožu usana, obraza, jezika, grla i desni, a karakteriše osećajem pečenja i žarenja, koji može da varira od osećaja blage utrnulosti do osećaja opečenosti usta. Propratni simptomi su osećaj metalnog ukusa ili potpuni gubitak ukusa, kao i suva usta i pojačan osećaj žeđi. Sindrom pečenja usta je veoma kompleksan, jer se može javiti samostalno, može biti posledica postojanja oboljenja nekog drugog organa ili organskog sistema, a može postojati i bez jasnog fizičkog uzroka. Zbog toga predstavlja veliku enigmu savremene medicine i stomatologije, zbog nepostojanja adekvatnih testova koji će kliničarima pomoći da odrede uzrok, kao i vrstu terapije.

Otkrivanje uzroka sindroma pečenja usta je osnovni korak u dijagnozi i terapiji

Kada govorimo o lokalnim uzrocima koji mogu dovesti do sindroma pečenja usta, najčešće se navode:

• deficitirana ishrana
  • konzumacija previše začinjene hrane
  • komzumacija velike količine gaziranih napitaka i alkohola
  • nošenje neadekvatnih proteza
  • alergijske reakcije na određene sastojke hrane, oralnih gelova i drugih oralnih sredstava
  • povreda tkiva usne duplje
  • gljivične i bakterijske infekcije
  • oralne ulceracijem tumori usne duplje
  • smanjeno lučenje pljuvačke
  • želudačna kiselina usled učestalog povraćanja
  • stres i anksioznost

Lečenje sindroma pečenja usta je vrlo kompleksno i najpre zahteva otkrivanje osnovnog uzroka, koji je doveo i do ove simptomatologije. Simtomatska terapija podrazumeva stimulisanje lučenja pljuvačke, konzumaciju hladnih napitaka i hrane, kako bi se ublažili simptomi. Međutim, ako se ne leči uzrok, simptomi će se uvek vraćati i ponavljati. Kada se otkrije uzrok koji izaziva sindrom pečenja usta, onda je potrebno izbegavati faktore koji će ponovo isprovocirati simptome.

Vaš ROYAL DENTAL